loading...
شیطان بزرگ
علی ثابت توسلی بازدید : 12 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)
ارتش آمریکا در پی انتشار عکس هایی جدید در مجله رولینگ استون از رفتارهای غیرانسانی چند نظامی آمریکایی در افغانستان که در حال حاضر به اتهام کشتن سه غیر نظامی افغان برای تفریح و سرگرمی تحت پیگرد قرار دارند، عذر خواهی کرد!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجله امریکایی "رولینگ استون"  گزارش داد گروهی از نظامیان آمریکایی که متهم به قتل بی رحمانه غیرنظامیان افغان هستند، آنطور که پنتاگون مدعی است، مخفیانه عمل نکرده اند بلکه در مقابل دیدگان واحد نظامی خود، مرتکب جنایت شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب ، بررسی پرونده های تحقیق ارتش آمریکا نشان می دهد یگان این سربازان از قتل غیرنظامیان توسط آنها اطلاع داشته است.

این برخلاف ادعای ارتش آمریکا است که می گوید این نظامیان بدون اطلاع فرماندهان خود، عمل کرده اند.

در این مطلب آمده است که چند روز پس از نخستین قتل در ماه ژانویه سال دو هزار و ده، پرسش هایی در خصوص رفتار این واحد مطرح شد ولی پس از آنکه سربازان مجددا در خصوص این حادثه مورد بازجویی قرار گرفتند و روایت هایی یکدست از این ماجرا ارائه کردند، این مسئله منتفی شد.

این مقاله همراه با دو عکس است که پیش از این توسط مجله آلمانی "اشپیگل" منتشر شده بود و نشان می دهد دو سرباز که به ارتکاب جنایت در ماه ژانویه متهم هستند، بطور جداگانه با جسد خون آلود قربانیان جوان افغان خود ژست گرفته اند.

جرمی مورلوک بیست و سه ساله، یکی از این نظامیان، هفته گذشته پس از پذیرفتن سه مورد اتهام قتل عمد و عذرخواهی در دادگاه، به بیست و چهار سال حبس محکوم شد.

رولینگ استون چندین تصویر دلخراش دیگر از افراد مقتول منتشر ولی اعلام کرد مشخص نیست آیا این اجساد متعلق به غیرنظامیان یا جنگجویان طالبان بوده است و اینکه آیا قربانیان توسط اعضای همین واحد نظامی به قتل رسیده اند یا خیر.

مورلوک نخستین سرباز از پنج نظامی آمریکایی بود که به قتل خودسرانه سه روستایی افغان در سال گذشته میلادی متهم شد.

این افراد متهم هستند صحنه جنایت را تغییر داده اند تا وانمود کنند قربانیان، جنگجو بوده اند.

هفت عضو دیگر این واحد به ارتکاب جنایات سبک تری متهم شدند.

 این پرونده، جدی ترین مورد پیگری جنایات نظامیان آمریکا در جریان ده سال جنگ در افغانستان است


واکنش امریکاعذرخواهی می کنیم!

ارتش آمریکا در پی انتشار عکس هایی جدید در مجله رولینگ استون از رفتارهای غیرانسانی چند نظامی آمریکایی در افغانستان که در حال حاضر به اتهام کشتن سه غیر نظامی افغان برای تفریح و سرگرمی تحت پیگرد قرار دارند، عذر خواهی کرد!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ در حالیکه نخستین نظامی به نام جرمی مورلوک چهارشنبه به بیست و چهار سال زندان محکوم شد و در ازای شهادتش بر ضد رئیس گروه از مجازات حبس ابد نجات یافت، مجله رولینگ استون چندین عکس و تحقیقی طولانی در مورد این ماجرا منتشر کرد. 

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد عکس هایی که در رولینگ استون منتشر شد ،‌تکان دهنده است و با عادت ها و ارزش های ارتش آمریکا به شدت مغایرت دارد. پنتاگون با اشاره به نخستین سری از این عکس ها که هفته گذشته در مجله اشپیگل آلمان منتشر شد افزود ارتش آمریکا به خاطر رنجشی که مشاهده این عکس ها موجب می شود ، عذرخواهی می کند. 

عکس های منتشر شده در مجله رولینگ استون به ویژه نظامیان آمریکایی را نشان می دهد که در کنار جسد یک جوان افغان ایستاده اند . مقاله منتشر شده در پایگاه اینترنتی رولینگ استون با دو فیلم ویدئویی نیز همراه است.

 به نوشته این مجله، جوان قربانی که در این عکس ها نشان داده می شود احتمالا نخستین غیر نظامی از سه غیر نظامی افغان است که نظامیان آمریکایی او را برای تفریح کشتند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس کیفرخواست، پنج نظامی آمریکایی احتمالا این قتل ها را بین ژانویه و مه دو هزار و ده در زمان استقرارشان در استان قندهار در جنوب افغانستان مرتکب شدند.

 چند نفر از آنها احتمالا اجساد غیرنظامیان افغان را قطعه قطعه کردند، قسمت هایی از این اجساد را نگه داشتند و با اجساد قربانیان عکس گرفتند. پس از جرمی مورلوک، چهار نظامی دیگر آمریکایی قرار است به زودی در دادگاهی نظامی نزدیک سیاتل (ایالت واشنگتن در غرب آمریکا) محاکمه شوند.

تصاویر منتشر شده از این جنابت



























تصاویر سربازانی که جنایت مذکور را مرتکب شدند:









ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 25
  • بازدید کلی : 523